maandag 22 januari 2007

Ester bij het VVV Noordwijk


Hierboven zie je Ester aan het werk voor VVV Noordwijk (3e van links). De datum die achterop de foto stond, was 25 november 1980. Klik op de foto om een grotere versie te bekijken. Rechts een foto van het VVV Noordwijk.

Ester schrijft hierover: "Op de foto zitten we in een tijdelijk kantoor; een flat in de Writsaert op de begane grond aan de Parallelboulevard. Het VVV kantoor op De Grent werd verbouwd. We hebben daar eens gezeten met onze schoenen in het water, omdat er ergens een lek zat of zo. Ik ben thuis een paar klompen gaan halen, die ik later uitleende aan dat meisje in 't midden toen ik om 13.00 uur naar huis ging. Dat meisje heette Bierman, maar haar voornaam weet ik niet meer. Ik herken het ander meisje niet. De directeur heette Wim Rovers; hij was erg precies. Toen hij wegging bij VVV zijn hij en z'n vrouw terug gegaan naar Maastricht, waar ze vandaan kwamen. Zij zijn allebei overleden, heb ik gehoord. Het VVV is een vereniging met een bestuur. Toen ik daar werkte was de voorzitter de Graaf van Limburg Stirum. Die kwam wel langs om te zien hoe alles ging. Ik nam de administratie over van een jonge man, die niet veel had uitgevoerd. Grote achterstand!! Hij werkte liever aan de kapotte stencilmachine. De Graaf kwam dan kijken en vragen of ik die achterstand wel kon inhalen. Gewoon doorwerken, zei ik dan. Op een gegeven moment ben je er doorheen. Ik moest wel naar de zolder om mijn diploma's en getuigschriften op te zoeken. Want tijdens het sollicitatiegesprek werd daarom gevraagd omdat ik 18 jaar niet had gewerkt. Ook was ik 46 terwijl in de advertentie stond tot 30 jaar. Maar uiteindelijk werd ik aangenomen. Wat ik voornamelijk deed was gegevens coderen. Eens per maand bracht ik dat codeerwerk bij een accountantskantoor, die toen al met computers werkte. In ieder geval was dat de eerste keer dat ik met computers in aanraking kwam. Dat accountantskantoor werd gerund door dhr de Geus en dhr Zijlstra."

Geen opmerkingen: