woensdag 14 maart 2007

Tripodia

Ester werkte na haar terugkomst uit Singapore in het evenementengebouw Tripodia Katwijk, op het Hoornesplein te Katwijk. Ze werkte hier halve dagen als boekhoudster, van augustus 1983 tot december 1987. Klik op de link van Tripodia, het Cultureel zalencentrum van Katwijk om meer over Tripodia te weten. Ester schrijft hier zlef het volgende over:
"Na Singapore wilde ik wel weer gaan werken. Na veel gesolliciteer zag ik een advertentie in de Noordwijker: Tripodia vroeg een administratrice in de leeftijd van 21 tot 30 jaar. Ik was iets ouder (52 want het was augustus 1983), maar ik waagde toch een poging. En ik werd opgeroepen voor een gesprek en werd aangenomen. Het was een baan van halve dagen, maar dat kwam mij goed uit.
Tripodia is een zalencentrum met een bar, toneelzaal en andere kleinere zalen. Eens per mand moest ik de barvoorraad controleren en noteren. Dat was geen leuk werkje. Maar verder heb ik best naar mijn zin gehad. Ik ging met de bus, die stopte vlak voor Tripodia op de Hoorneslaan. Een keer per maand kwam het bestuur ’s avonds in vergadering bij elkaar en moest ik notuleren. Na afloop werd een drankje gedronken. Dan kon je wel eens lachen over de opmerkingen die gemaakt werden.
De voorzitter heette IJzerman, en kwam uit Zeeland. De anderen allemaal mannen waren Katwijkers. Tijdens een gesprek over Katwijk aan zee en Katwijk aan de Rijn, liet dhr Minnee zich ontvallen: “Katwijk aan de Rijn, daar zou ik nog niet begraven willen worden”. Lenie v.d.Plas was de werkster, die elke ochtend kwam schoonmaken. Door haar ben ik aan Mar gekomen als hulp in de huishouding. Ik heb er gewerkt tot we naar Amerika verhuisden in 1988."

Geen opmerkingen: