
Over vliegreizen schrijft Aad het volgende:
"Bert heeft aan de hand van (bijna) alle tickets of jackets, die ik al die jaren heb opgespaard, uitgerekend, dat ik ruim 40 keer rond de aarde gevlogen ben. De meeste reizen waren dienstreizen , maar ook wel I.P.B. (Indien Plaats Beschikbaar) reizen. Deze laatste vonden wij niet prettig. Het gebeurde te veel, dat je na alles geregeld te hebben, niet mee kon. Immers volbetalende passagiers gaan voor, ook dat weet je vooraf.
De eerste I.P.B. vlucht was voor Ester; zij ging alleen naar Holland voor het huwelijk van haar broer. Bij aankomst hoorde zij, dat haar moeder in het ziekenhuis lag met met een ernstige blindedarmontsteking. Zij kon dus de bruiloft niet bijwonen. Ester is samen met haar broer Piet en haar zuster Truus met haar Oom Piet, die voogd was over Piet naar Epe gereden. Wij waren nog maar net op weg, toen Truus erachter kwam dat Piet de "struik"bruidsboeket was vergeten, dus gingen ze even terug. So far, so good, maar voor de terugreis naar Bangkok bleef zij staan, dus terug naar Noordwijk. Zij vond dat waardeloos, want Annja en Joep's verjaardag op 26 juli miste zij; en dat was helemaal niet leuk. Maar de kinderen en ik in Bangkok vonden het ook niet leuk.
Ik had ondertussen 2 pony's laten komen als atractie voor de kinderen. Ester had had al de overige activiteiten van te voren geregeld. De twee taarten maakte ik zelf met kaarsen en al. Maar al met al werd - mede door de hulp van de Plaswijck bewoners - het toch een heel leuk verjaardagsfeest.
Dat we niet mee konden gebeurde verschillende keren o.a. Malaga Spanje; Willemstad Curacao; Rome Italie en Schiphol.
Na een vlucht naar Nice, Frankrijk, waar we midden in de nacht aankwamen, hebben we besloten niet meer I.P.B. te reizen. Nu sinds kort is er een nieuwe regeling en krijg je een geboekte plaats voor 20% korting op de dagprijs. De korting wordt wel bij je inkomen geteld, dus daar betaal je belasting over."
Op de volgende links kun je meer lezen over de vliegvelden waar Aad heeft gewerkt. Klik op een link om er meer van te weten. De tekst is meestal in het Engels.
- Don Mueang International Airport, het (oude) vliegveld van Bangkok, waar Aad dus werkte in zijn Bangkokse tijd. Sinds 2006 wordt dit vliegveld nauwelijks meer gebruikt, en gaat bijna alles naar het nieuwe Suvarnabhumi Airport.
- Manila International Airport , dit heet tegenwoordig het Ninoy Aquino Internaional Airport. Aad werkte hier in 1975 bij de Philippine Ainways.
- Schiphol
- Singapore Changi Airport , hier werkte Aad in zijn Singapore tijd.
- In de VS kwam Aad op de volgende vliegvelden: John F. Kennedy International Airport (NY), LaGuardia Airport (NY), Ted Stevens Anchorage International Airport (Alaska), Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (Georgia), Baltimore-Washington International Thurgood Marshall Airport (Maryland), Chicago O`Hare International Airport (Illinois), Los Angeles International Airport (California), Orlando International Airport (Florida) en Houston George Bush Intercontinental Airport (Texas). In Canada: Calgary International Airport (Alberta), Halifax Robert L. Stanfield International Airport (Nova Scotia), Montréal-Pierre Elliott Trudeau International Airport (Quebec), Ottawa/Macdonald-Cartier International Airport (Ontario), Toronto's Lester B. Pearson International Airport(Ontario) en Vancouver International Airport (BC).
- Hato Airport , dit is het vliegveld van Willemstad, op Curaçao. Aad kende het als het "Albert Plesman Airport".
Geen opmerkingen:
Een reactie posten